Clubkwesties: Video-vergaderen

dickjeukensDick Jeukens

De vaderlandse fotoclubs bevinden zich als we niet oppassen in een ingezakte toestand, maar het is geen ‘dolce far niente’, geen zalig nietsdoen in vakantiestemming. Het eerste kootje van de rechter wijsvinger begint te jeuken en we missen de bijeenkomsten, de lessen, het fotobespreken - elkaar! We krijgen door dat ‘het’ niet volgende week over is en vragen ons af hoe het verder moet... Hoe gaat jouw club om met bijeenkomsten, went het videogesprek al een beetje?
Lees Clubkwestie: Video-vergaderen en reageer hier op het form.

43544Wim Falkenberg
  • 20 Jun '20

Fotogroep Abedia Landgraaf. Sinds aanvang april houden wij onze reguliere clubavond, om de 14 dagen op dinsdagavond, via Teams. Circa 10 van de 16 leden doen hieraan mee. De ander dinsdagavond diepen wij een aspect uit van Photoshop. Middels deze wijze van elkaar zien houden wij contact, blijven wij elkaar stimuleren en de fotoclub overleeft op deze wijze hopelijk de crisis. Ik kijk er elke dinsdagavond naar uit!
Wim Falkenberg (secretaris).

46072Boudewijn Swanenburg
  • 24 Jul '20

Leidse AFV. Vanaf 11 mei hebben we wekelijks via Zoom foto's besproken. Hieraan gingen 2 oefen avonden vooraf. Sommige leden moeten desktop combineren met mobiel of tablet om volledig beeld en geluid over en weer te krijgen. De host betrekt andere deelnemers bij de bespreking. Van de 80 leden deden 35 tot 45 leden mee aan deze clubavonden.
Nu vullen we de vakantieperiode tweewekelijks op een iets andere manier met een wisselende host en deelnemers tonen hun foto's rechtstreeks via scherm delen.
Als we na de vakantie ook weer van de clubzaal gebruik kunnen maken dient de volgende uitdaging zich aan. Er kunnen maximaal 24 leden in de zaal aanwezig zijn. We zouden graag iets willen opzetten waarbij thuiszitters mee kunnen kijken en meediscussiëren. Maar het lijkt niet eenvoudig om zowel beeld en geluid over en weer uit te wisselen.
Zijn er clubs die daar ervaring mee hebben????

janschaapJan Schaap
  • 30 Jul '20

De foto In beeld komt die niet meer, want ik heb nr. 97 ontvangen verder heb ik niets meer ontvangen.

49674Marion Rot
  • 4 Okt '20

Beste Jan, In Beeld verschijnt dit jaar 5 keer waarvan 2 keer uitsluitend digitaal. Over alle digitale versies (5 dit jaar) ontvangt u een nieuwsbrief van de Fotobond met daarin de aankondiging en een link.

  • Pagina 1 van 1